28 Kas 2011

Yatağa gelmiyor musun?


8 yıllık flört dönemi, koy üstüne bir 8 yıllık evlilik hayatı, kaç etti, zor değil 16 yıl etti. Yani eşimle görücü usulü ilk tanışmamda evlenmiş olaydım bugün lise sona giden bir çocuğum pekala olabilirdi. Ama yok, mesele değil olmadı diye her gün ağlıyor değilim. Ben size başka bir şey diyeceğim, bu 16 yıl içerisinde sizce erkeğin kadınından, sevdiğinden en fazla duyduğu cümle nedir?

Gelin az buçuk pratik yapıp o kötü anıları biraz tazeleyelim; "sen beni eskisi kadar sevmiyorsun", "beni dinlemiyorsun", "yok bir şey", "hı hı sen haklısın tabi", "kimdi o kız", "ya o canberk bizim ofisten, çok şeker biridir", "bu gece olmaz", vs. bu cümlelerden binlercesini sadece 1 saat içinde yazıp dökerim ama amacımız bu değil. Amacımız bir kadının ortalama 10 yıllık evlilik süresince bir erkeğe en çok söylediği cümleyi bulmak. Aklınıza geldi mi? Düşünmeyin çok , bu konuda tecrübe sahibi biri olarak ben diyeyim size; "yatağa gelmiyor musun?"

Kim ne derse desin, hangi amerikan üniversitesi hangi gereksiz araştırmayı yaparsa yapsın kimse beni ikna edemez. Kadınların en büyük takıntısı erkeğin yatağa gelmesidir. Haa sakın yanlış anlamayın, burada jartiyerini çekmiş, siyah tül tangasını götüne geçirmiş, gece lambasının loş ışığında yatakta uzanırken, olabilecek en şuh ses tonuyla "hayatıım yatağa gelmiyor musun?!" diyen kadından bahsetmiyoruz. Muhtar Necip emmi gibi pijamasını çoraplarının içine sokmuş, üstündeki 4 kiloluk sweatshirt'ü alt eşofmanının içine tıkıştırmış bir kadının yarı uykulu ses tonuyla söylediği bir yatağa gel çağrısından bahsediyoruz.

Tarihsel kökleri, gelişimi, evrimi nereye dayanıyor bilmiyorum. Çok eski geçmişle ilgili en temel bilgim dünyanın en eski mesleğinin fahişelik olmasından öte geçmiyor. Ama sanırım mağarada tek başına yatmaktan korkan kadınların geliştirdiği bir savunma mekanizması olduğunu söyleyebilirim ve bilim dünyası da benim arkamda kapı gibi durur. Ama be arkadaşım yıl olmuş 2011, zaten sevişmek dediğin arada bir akla gelince yapılan bir eylem olmuş, herkesin evinde hırsız alarmları, güvenlik kilitleri almış yürümüş, böcek, sinek savarlar tarihin en acımasız, en gelişmiş evresine ulaşmış hala neden korkuyorsun da her yattığında erkeğin de seninle yatmasını istiyorsun. Erkeğin her özel, bağımsız alanına girdiniz, adamları haberiniz olmadan sıçamaz hale getirdiniz bırakın bari geceleri bizim olsun.

Biliyorum ama ben kadınların korkusunu. Erkeklerin etrafına yıllarca duvarlar ördüler, firavun'un içeri sinek bile girmeyecek şekilde yaptırdıkları odalara hapsettiler, ancak nasıl küçücük bir sivrisinek bir boşluk bulup firavun'un odasına girdiyse, internet de öyle bir boşluk buldu ve evlere sızdı. Şimdi kocaları üzerinde birer korku imparatorluğu kuran kadınlar içeri sızan internetle baş etmenin yolu olarak "yatağa gelmiyor musun?" silahını kullanıyor, bunu da mağaralarda yalnız kalamama endişesiyle izah ediyorlar.

Yemezler! Gelmiyoruz yatağa, siz yatın uyuyun, bizim biraz işimiz var.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder