12 Ağu 2011

ebeveynin zeka geliştiren oyuncaklarla imtihanı


çocukları, anneyi, babayı, çocuk gelişimini,vs. ilgilendiren bir entry’e böyle başlamak istemezdim ama müsaadenizle ben bu zeka geliştiren oyuncakların anasını avradını s.keyim! neden böyle öfke dolu olduğumu çoğunuz anlamaz ama içinizde ana baba olanların “hay ağzını öpeyim” dediklerini duyar gibiyim. arkadaşım ebeveynler olarak bu zeka geliştirme sikinden neler çekiyoruz biz yahu? çocuğun zekası gelişecek diye çekmediğimiz çile kalmıyor, çocuk zeki olsun derken biz mala bağlıyoruz, en azından ben bağlıyorum.

benim çocukken çok fazla oyuncağım olmadı, bu anne babamın bana oyuncak almamasından değil, o zamanlarda çocuklara alınabilecek oyuncakların kısıtlı olmasından kaynaklanıyordu. bundan dolayı kendi oyuncaklarımızı kendimiz yapardık. mandallar, kibrit kutuları, gazoz kapakları, vs. hepsi potansiyel oyuncaklardı bizim için. ama bugün öyle mi? bir oyuncakçıya giriyorsunuz, en küçüğünde, aklınıza ne gelirse bin çeşit oyuncak var. hal böyle olunca ebeveyn olarak sorumluluğumuz da arttı. her gördüğün oyuncağı alamıyorsun çocuğa, çin malı, kurşun içeren boyalısı, kanserojen madde kullanılmış olanı, çocuğu şiddete yönelteni, vs. derken ne seçeceğini şaşırmış durumdayım.

son zamanlarda bir de zeka geliştirme boku çıktı başımıza. zeka geliştiren oyuncak dedin mi türk insanının %99’unun aklına “lego” geliyor ki benim için de öyle. ama bildiğin, en dandiği 60-70 lira olan orijinal lego değil, yarak gibi aynı parçalardan oluşan, iki üç renk barındıran, en fazla üç katlı evler yapabildiğin legomsu oyuncaklar. alıyorsun bundan bir tane, koyuyorsun çocuğun önüne ve bekliyorsun ki çocuk bunlardan bir empire state binası yapsın. olmadı içinde evleri, iş yerleri, postanesi, karakolu, marketi olan bir şehir kursun. ama arkadaşım evde iki legomsu seti var çocuk daha hala bir kat çıkabilmiş değil avradını sikiym.

çocuk yapamadıkça ben sinire kesiyorum, lan çocuğum bak adam kutunun dışında horoz yapmış, hadi onu geçtim bir solucan falan, bir şey yap kodumun oyuncağıyla. yok, olmuyor lego diye satılan o yarak kürek oyuncaktan çocuk bugüne kadar verimli bir şey üretemedi. bizi de aldı bir telaş, eşim her gece bu çocuğun zekası gelişmeyecek diye ağlıyor. çocuğa bir tahta sopa ver akşama kadar kılıççılık oynasın dursun, ama iş legolardan temel atmaya geldi mi ara ki bulasın kendisini. çocuk zeka geliştiren oyuncakla arasına mesafe koydukça, bizim aklımız da gidiyor.

demem o ki, zeka geliştiren oyuncaklar çocuğun zekasını geliştiriyor mu bilmiyorum ama ebeveynlerin ağzına sıçtığı kesin. geçen baktım bu bütün legoları uç uca dizmiş yükseltiyor, aha dedim bir gökdelen yapıyor, en azından bu da bir şey. “ne yapıyorsun benim güzel oğlum?” diye zeka geliştiriciliğini teşvik edici bir ses tonuyla sordum, “kılıç” dedi…

allah belanı versin legomsu oyuncak, senin geliştireceğin zekanın amına koyim ben!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder