12 Ağu 2011

babam bize bir baktı mı kaçacak yer arardık nesli


çocuğundan yakınırken, onun ne kadar yaramaz olduğundan dem vururken günümüz babalarının hemen hemen hepsinin kullandığı en belirgin argüman “babamız bize bir baktı mı kaçacak yer arardık” cümlesidir. bu nasıl bir nesilmiş ki arkadaş 20 yaşındaki taze baba da bunu diyor, 55 yaşındaki baba da bunu diyor. acaba bir bakışıyla çocuklarının aklını almayı başaran babaların nesli ne zamana denk geliyor merak ediyorum.

benim tahminlerime göre 80’lerin sonunda 90’ların başında çocuk olanların babaları bunlar. çünkü ne çıkarsa o nesilden çıkıyor diye düşünüyorum. hal böyle olunca bir bakışla evladının mum eden babalar da o neslin babalarıdır.

ben 5 yaşındaki çocuğun üzerine yürüyorum resmen, eşim araya girip bizi yatıştırıyor. yatıştırıyor diyorum çünkü benim oğlan da benim üzerime yürüyüp 40 defa yapma dediğim tükürme eylemini gerçekleştiriyor. kırmızı köşede, bakışıyla evladının kaçacak delik aramasını sağlayan baba; mavi köşede suratına tükürülürken oğlunun üzerine yürüyerek “seni adam edeceğim” diye bağıran baba. ulan daha çocuk 5 yaşına bile girmedi ben ne zaman kaçırdım ipleri elimden acaba? oysa hep “çocuğa tek kelime etmeyeceğim, bakışlarımdan anlayacak ne demek istediğimi” şeklinde bir düşünceye sahip olmuştum.

şimdi bırak bakışı, çocuğa oğlum suratıma tükürme bundan hiç hoşlanmıyorum diyorum, becerebilse balgam atacak eşek herif.

babalarının bakışlarından korkup kaçacak yer arayan nesil, ses verin. babanız ne yaptı da bu kadar korkar oldunuz, anneniz “babana söyleyeceğim seni” dediğinde niye ağlıyordunuz “yapma anne ne olur” diye? bizimkine annesi “seni babana söyleyeceğim” dediğinde resmen müstehzi müstehzi gülüyor. 5 yaşında çocuk müstehzi gülüşü biliyor da babanın suratına tükürmemeyi bilmiyor arkadaş ben ona üzülüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder