20 Nis 2011

Anne babanın evlatlardan birini daha çok sevmesi


"bir anne bir baba evlatlar arasında ayrım yapabilir mi?" böyle büyüdüm ben, bu lafı işite işite. Her ne zaman ağzımı açıp "kardeşimi daha çok seviyorsunuz....." falan gibi bir şey söyleyecek olsam bu lafla susturuldum. Hep ergenlik hırçınlığıma verdiler ki hiç hırçın biri değildim. Evimizin altında bakkalımız vardı okuldan eve gelir, yemeğimi yer biraz takılır dükkana inerdim ki babam azıcık soluklansın. 4 yıllık lise hayatım böyle geçti. Ağzım var dilim yoktu ama nedense yaranamadım bizimkilere, "hırçın bu hırçın" dediler hep arkamdan biliyorum.

Asıl hırçın olan kardeşimdi be! bir mont almadılar diye çamaşır makinesini kırmıştı da ağızlarını açmamışlardı. Ben değil kırmak yanlışlıkla düğmesini çıkarsam hemen "hırçın bu". Yahu ne ilgisi var hırçınlıkla? Sakarım azıcık o kadar. Abimi bilmiyorum ama kardeşimi daha çok seviyorlardı kesin. Daha önce de bahsettim bundan o hep başkaydı onlar için. ne yapsa göz yumdular, ne yapsa o küçük dediler.

Bambaşka oluyor ebeveynlerin çocuklarından birini daha çok sevmesi. sürekli inkar ediyorlar ama siz dahil herkes biliyor aslında onun yerinin ayrı olduğunu. Bir defa fatura yatırmaya gittiğini, bir defa dükkana mal aldığını, bir defa evdeki bir işin ucundan tuttuğunu görmedim. hayırsız mıydı? hayır kesinlikle değildi, ama alıştırmadılar. Hep o küçük ne anlar ki dediler. Şimdi 31 yaşına geldi hala anam bana kız bulsun diye geziniyor. Anam hala ona sen behlül'den daha yakışıklısın diyor. yakışıklı belki ama evde kaldı yahu!

Bizimkiler kardeşimi hep ayrı tuttular, hep bir başka davrandılar ona, hep hoşgördüler. Ben ne etsem "hırçın bu anacım" dediler. Yaşım geldi 37'ye hala yer yer "hırçınsın sen" derler. ama şimdi şimdi fark ediyorum ki, bir şeyi kırk kere dersen olurmuş hesabı hırçınlaştım ben. Şimdi anam ne zaman behlül dese, sus yahu diyorum. Hemen yan yan bakıp mırıldanıyor, "hırçın bu!". Kardeşime de pasta ağızlım diyor. Sonra ana baba evlat mı ayırırmış? Ulan olm ayırıyorsunuz işte kabul etsenize.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder