4 Oca 2011

Sevgilinin kankası


ilişkinin başlarında gözetmeniniz, ortalarında yancınız, esas devresinde sorun çözücünüz gibi davranan ilişki biterse (ağzımdan yel alsın) ben demiştimciniz olan kişidir. bir tanedir. aslında sevgilinin yakın kız arkadaşı bir tane değildir elbette ama sivrilen, kendine misyon yükleyen, her kavganızda arabulucu olma görevini üstlenen, sizi kenara çekip "merve bugün çok dalgın, kavga mı ettiniz siz?" diye soran bir tanedir. isimleri genelde serap, sevda, serpil, çiğdem, ebru gibi çok bilinen isimlerdendir. aaa harbiden lan bizimkinin serap diye arkadaşı var dediğinizi duyar gibiyim paniklemeyin sizleri tanımıyorum, bu kızlrı tanıyorum.

benim de başımda vardı bunlardan bir tanesi. bizimki ağzından düşürmezdi ismini. "sen öyle diyorsun ama serap ne diyor bak...", "ebru o öyle olmaz dedi...", "serpil de gelsin mi?" türü cümleleri duymaktan gına gelmişti. nedendir bilinmez ama bu arkadaşlar sevgilinizin hamisi olmayı çok isterler. bir telefon kadar yakındırlar sevgilinize. evlenince kaynananızın alacağı görevi ilk zamanlarda bu kızlar üstlenir. sevgiliniz ilişkiniz boyunca, mesela 1 yıllık ilişkide ortalama 182 kere "serap çok kötüyüm buluşalım mı?" diyerek onları arar. ve bilenmiş olarak size geri döner.

bu kızlar yaşam koçlarıdır ve ne hikmetse siz sevgilinizden ayrılana kadar kendilerine bir erkek arkadaş edinmezler. siz evlendikten sonra bile bekar gezmelerini ise açıklayamıyorum. sanki soyutturlar. ismi 1000 defa geçer ama kendilerini sadece 2-3 kere görebilirsiniz. onda da sürekli somurturlar ve "merve kalkalım biz, şeye geç kalacağız" derler. şey'in ne olduğunu siz asla bilmezsiniz. her zaman bir "şey" vardır onlar için. çoğu sert mizaçlıdır. savunmacı ve laf sokucudurlar. sizin açıklarınızı biriktirirler asla ilk anda açık etmezler. ustaca söylenmesi gereken anı beklerler ve sizi savunmasız yakaladıklarında iğneyi damardan sokarlar.

ben demiştim sana kızım demek için fısat kovalarlar. hep haklı çıkmak isterler. evlenirseniz peşinizi bırakırlar sanırsınız, bırakmazlar. bulurlar yine sizi. daha sevimli ve sevecen gibi görünürler ama yanılmayın olamazlar. yapıları buna izin vermez. merve'nin yılmaz koruyucusu, akıl hocalarıdır. daima merve'nin içinde bir yerlere dokunur ve onu tetiklerler. kavgalarınızın yüzde sekseninin bir köşesinde bir serap bir ebru bir çiğdem vardır.

size şunu yapın bunu yapın diyemeyeceğim. bir reçetem olsaydı evliliğimizin beşinci yılında, saat gecenin 1 buçuğunda bir serap şu an ben bunları yazarken salonda eşimle oturuyor olmazdı. hayır uykum var ama "diaze beni bırakırsın dimi?" demiş oldu bi kere. yat bizde bari anasını satıyım, gecenin bir yarısı ne işimiz var sokaklarda?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder