19 Eki 2010

Otizmli çocuklara din dersi verilmesi


milli eğitim bakanlığı talim terbiye kurulunun hazırladığı, otistik çocuklar eğitim merkezlerinde uygulanacak olan yeni ders çizelgelerine göre otistik çocuklara 1 saatlik zorunlu din dersinin konulmasıdır. üstelik bu zorunlu din dersi otistik çocuklar için son derece önemli olan beden dersi saatlerinden kesinti yapılarak konulmuş.

konu ile ilgili olarak din öğretimi genel müdürü "konuya ilişkin bir bilgim yok, bu konuda benden görüş alınmadı" derken, talim terbiye kurulu başkanı "tam olarak bilemiyorum, yeni çizelgelere bakmam lazım" demiş. yani kimse bu olayı üstlenmek istemiyor. ortaya kendi görüşlerine çok uygun bir şey atmışlar hepsi köşe bucak kaçıyor.

çizelge talim terbiye kurulu başkan yardımcısı halil aşıcı imzası ile yayınlanmış, yani başkanın yardımcısının yaptığı işten haberi yok! ya da işine öyle gelmiş bilemeyeceğim. çizelgede din gibi soyut bir kavramın, somut şeyleri bile algılamada güçlük çeken otistik çocuklara neler kazandıracağı şöyle açıklanmış;

"yeni öğretim programı hazırlanıncaya kadar mevcut ilköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi programında öğrencilerin engel durumları, eğitim performansları, moral yönünden güçlendirilmesi, sosyalleşme ve kültürlenme ihtiyaçlarının karşılanması gibi hususlar kaale alınarak zümre öğretmenler kurulunca seviyeye uygun seçilecek konular işlenecektir."

yani öğrencinin moral yönünü güçlendirmek, kültürlerini arttırmak, sosyalleştirmek, engel durumlarını ve eğitim performanslarını arttırmak için eğitim sistemimizin bulduğu çare eğitim gören otistik çocukların beden eğitimlerini kısıp onları dine yönlendirmek olmuş. sonra bunlara kızınca kızdı oluyor. ama onlar da haklı kendilerinin bütün ihtiyaçlarını din görüyor. şükür işe giriyorlar, arabalar, evler alıyorlar, cemaat şeklinde sosyalleşiyorlar vakit falan okuyup kültürleniyorlar e haliyle otistik çocukların bunlardan mahrum kalmalarını istememişler. canlarım ya!

türkiye'nin ilk özel eğitim uzmanlarından sevinç eraslan "bırakın otistikleri daha iyi düzeyde dediğimiz zihinsel engelliler bile tanrıyı, dini algılamakta zorlanıyor, otistikler zihinsel engellilerden çok daha ağır bir özür grubudur, dualarla iyileşecekleri mi düşünüldü?" demiş. çok doğru diyorsun da hocam bilmiyormuş gibi konuşma dua nelere kadirdir haberin yok galiba. sevinç hocam bu zihniyetle mücadele edemezsin bak yemin ediyorum biraz daha karşı durursan öyle telefon görüşmelerin düşer ki piyasaya sen bile şaşar kalırsın. çocuklara zorla namaz kıldırmadıklarına şükredecek hale getirirler seni, yazık olur.

evet hepimize hayırlı olsun. bu konudan geriye dönüş olmaz artık. allem eder kallem eder bu konuyu istedikleri gibi hallederler. dini bütün otistik çocuklar yetiştirirler. bunlara özel eğitim, beden dersi falan anlatamazsın. onlar için dinin bütün mü gerisini salla gitsin. amin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder