5 Eki 2010

Alman disiplini ile çocuk yetiştirmek

alman olmayı gerektirmektedir, ben bunu bizzat öğrendim öğreniyorum. alman çocuğu başka oluyor arkadaş. hiç almanya’da bulunmadım ama türkiye’de bulunan almanlar sayesinde yeteri kadar gözlem yapma fırsatım oldu. vardığım sonuç bir çocuk almak disiplini ile yetiştirilmiyorsa sonucu kestirilemez bir süreç içinde yetişiyor. ileride ne olacağını, ne yapacağını, hayatını nasıl kazanacağını bilmeniz imkansız, ama alman disiplini alan bir çocuğun ne yapacağı 5 bilemedin 6 yaşında ortaya çıkıyor ve ona göre eğitim, terbiye, disiplin alan çocuk ileride o işin feriştahı oluyor.

bakıyorum mesela tatilde, türk, rus, ingiliz, fransız çocukları ortalıkta fink atıyor. oraya buraya koşturan mı ararsın, havuza deli gibi atlayan mı ararsın, yemekte masalar arasında kovalamaca oynayan mı ararsın hepsi var ve hiçbiri alman değil. alman çocuk masada oturmuş yemeğini yiyor, yani öyle olgun bir çocuk ki eline bir kadeh şarap versen “bunu akşam erkenden uyuyup babamla seni baş başa bırakabilmek için içiyorum” diyecek kadar kendini biliyor çocuk. sen 35 yaşında içip kusarken o nerede duracağını bilir yeminle, o derece.

ama çocuk bu azıcık koşup oynayacak, kavga edecek, düşecek, yaralanacak der gibisiniz. bu amerikan ekolü, onların çocuklarının da ileride ne olduğunu görüyoruz. okul basıp sınıf arkadaşlarını tarıyorlar. dünya üzerinde başarıya erişmiş insanların %90’ı alman disiplini almıştır, ötesi mümkün değildir. adamlar artık ne yüklüyorsa çocuğa bir acayip oluyorlar.

ee biz de yapalım o zaman! öyle kolay değil işte. bunu için sanırım önce alman olmak gerekiyor. ben de sizin gibi düşündüm, çocuğa alman disiplini vereyim dedim olmadı. sanırım amerikan ekolüne döndüm, şimdi geceleri korkuyla uyanıyorum, hep aynı kabus, bizimki seri katil olmuş. sikiyim amerikan ekolünü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder