20 Eyl 2010

Sigara karşıtı reklam filmi

Onur, 4 yaşında sigara içiyor… Merve 14 aylık sigara içiyor… tapdk gözetiminde hazırlanan sigara karşıtı tanıtım filmi böyle başlıyor ve sonunda pasif içiciliğe çocuklar üzerinden bir gönderme yapılarak dumanınıza onları ortak etmeyin şeklinde reklam filmi bitiriliyor. Avrupa’da bu reklamın bir benzeri çocukların ağzından her nefes alış-verişte duman çıkması şeklinde yapılmış ve gayet de başarılı olmuştu. Sanırım bundan esinlenilerek “ali, 5 yaşında sigara içiyor” şeklinde bir kampanya başlatıldı.

Geçtiğimiz günlerde oğlumla yürüyoruz, bana bir anda “baba çocuklar sigara içer mi?” diye sordu. Sigara içen bir baba olarak kendimi çok kötü hissettim, her ne kadar yanında sigara içilmese de beni bir şekilde sigara içerken gördü ve bu soruyu sordu diye düşündüm. Ona dilim döndüğünce bırak çocukların sigara içmesini “sigara” kelimesini telaffuz etmelerinin bile hoş olmadığını anlatmaya çalıştım. Bana “ama televizyonda içiyorlar” dedi. Hemen izlediği programları taradım aklıma çocukları sigara içtiği hiçbir program gelmedi, geçtim çocukları herhangi bir şekilde sigara içilen bir program anımsamadım. Yanlışsın dedim, olmaz dedim, mümkün değil dedim, dedim de dedim ama yaş 4 ise anlayacaklarınız bir yere kadar oluyor.

Akşam eşime durumu anlattım, böyle bir şeyi nereden görmüş olabilir dedim. Eşim bana yukarıda bahsettiğim reklam kampanyasının yumurcak tv’de çocukların çizgi film izlediği bir saatte, reklam kuşağında yayınlandığını söyledi, aklım çıktı. 4-5 yaşındaki çocukların çizgi film izlediği bir saatte, yetişkinlere yönelik olarak yayınlanması gereken bir reklam pat diye ekranda beliriyordu. Bunun nasıl bir amacı olabilir? 4 yaşındaki bir çocuktan bu kampanya filmindeki kinayeyi, pasif içiciliği anlaması beklenebilir mi? Sen “ali, 2 yaşında ve sigara içiyor” dersen o çocuğun bunu nasıl algılamasını beklersin? Sizin hiç mi pedagogunuz, çocuk psikiyatrınız, psikologunuz yok Allah aşkına? Böyle bir filmi çocukların anlayamayacağını ben kestirebiliyorum da koskoca kanal bir kişi akıl edemedi mi bunun yanlış olduğunu?

O film yetişkinler izlesin, ibret alsınlar diye hazırlanmış bir film sen nasıl o filmi gündüz kuşağında, çocuklar çizgi film izlerken yayınlarsın? Sitelerinizde ilkelerimiz başlığında ahkam kesmeyi biliyorsunuz, yok çocukları psikolojik gelişimi yok ruh sağlığı diye atıp tutmasını biliyorsunuz. Böyle bir saçmalık olabilir mi? Sen kendi çocuğuna izlettiriyor musun o filmi? Bak izle de öğren sigaranın ne kadar kötü bir şey olduğunu diyor musun?

Bu film trt çocuk kanalından ve yumurcak tv’de yayınlanmış, her ikisine de kendimce bir yazı yazdım ve her iki kanalı da rtük’e şikayet ettim. Bakalım sonuç ne olacak? 2, 3, ,4, …yaşlarındaki çocukların aklına böyle saçma bir şeyi sokmak tam bir gerizekalılık, kendilerini bundan dolayı kutluyorum. Allah ıslah etsin bunları.

Ali, 38 yaşında ve hala moron!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder