1 Eyl 2010

çizme siyah tayt mini kot etek

şu an sizin bile farkında olmadığınız şekilde bir algıda seçicilik yarattım. bu yazıyı okuyan sizler bu andan itibaren sokağa çıktığınızda 1 saat içerisinde çizme-siyah tayt-mini kot etek veya bir başka versiyonu olan ugg-siyah tayt-tunik üçlüsünden oluşan üniformalarını giymiş olan en az, bakın en az diyorum, 20 kız sayacaksınız. şaşırtıcı değil mi? kızlardaki bu tutku, bu birbirine benzeme güdüsü şaşırtıcı. yıllardır bağırıyorum, ama sesimi çok çıkarmadığım için muhtemelen duymadınız “kızlar neden birbirine benzemeye bu kadar heveslidir? bu durum erkeklerde niye yoktur?” diye.

bu sorunun cevabı askerlikte yatıyor. kızların üniforma giyen erkeklere olan tutkusu onları da benzer bir seçime iterken, erkekler için askerliğin korkulan bir durum olması onları tek tip kıyafet giymekten alı koyuyor. hal böyleyken erkekler kızlara daha fazla alternatif sunarken, kızların hepsinin aynı olması ülkemizde evlilik kurumunun inşasını zorlaştırıyor. bir kız evde kalma korkusu yaşamak istemiyorsa sürüden ayrılmalıdır, hemcinslerinin gittiği yoldan gitmemeli, erkeğe alternatif sunmalıdır. bakıyorum boy 150 cm ayağında 45 santim çizme var, olmaz! o boyla o çizme giyilmez, hem vücuduna ihanet ediyorsun hem de sürüye katılarak seçilme şansını azaltıyorsun. bu kıyafet kombinasyonunu yapabilmek için asgari 168-170 cm boy olması lazım insanda ama bakıyorum en çok da yasemin yalçın tipindeki kızlar itibar ediyor bu giyim tarzına. bakın naçizane buradan söylüyorum olmuyor, olmaz. bacak boyun zaten 70 cm, sen o bacağa bir de 45 cm çizme çekersen olmaz, taytın üstünü tunik ile kapatmasan bile olmaz, bir cazibe merkezi oluşturamazsın.

kızların modaya olan ilgisini zaten biliyoruz, bunu burada bir de benim söylememe gerek yok ama insaf her yıl her yıl kendinize yeni bir üniforma biçmenin mantığı nedir? siz hiç birbirinin tıpatıp aynı kıyafetlerle istiklal’i dolduran erkek ordusu gördünüz mü? ayakkabı aynı, pantolon aynı, saç aynı, mont aynı, kazak aynı… insanın içi kalkar öehh yeter be dedirtir. allahtan biz erkeklerde yok bu, ama kızlar? yan yana birbirinin aynısı giyinmiş 10 kız geçiyor birisi de biz ne yapıyoruz, bu nedir? demiyor. hayır diyor musunuz? diyorsanız lütfen bunu bizimle paylaşın ve bir orta yol bulalım. bakın bu yazıyı yazdığım esnada ofisin camından dışarıyı izleyerek küçük bir istatistiki çalışma yaptım, tam da bu yazıda anlattığım tipte giyinmiş 7 kız saydım, 10 dakikada 7 kız, kaldı ki burası çok işlek bir yer de değil.

sosyolojik, psikolojik, antropolojik tahliller yapacak durumum yok, olsa yaparım ama elimden gelen bu. ben kızların kendilerini sorgulamalarını istiyorum. şimdi kimse çıkıp da ben öyle değilim! demesin, fırsatın olmadığını hepimiz biliyoruz. fırsatını bulsan anında çizme-tayt-tunik üçlüsüne saldıracağından kimsenin şüphesi yok. kızlar içlerinde yatan bu üniforma tutkusuna son vermedikçe biz daha çok 150’lik boya 50 cm’lik çizme uygulaması görme zulmüne maruz kalacağız. bol taytlar, mini etek diye alınmış ama diz altı olmuş etekler göreceğiz.

eğer asuman krause’nin üstünde mini olan etek siz giyince diz altı oluyorsa orada sıkıntı vardır. bu durumda o kızımız bu bahsettiğim kıyafet üçlüsünden uzak dursun. durmuyorsa da bir erkek arkadaş bulamıyorum diye bana gelmesin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder