16 Eyl 2010

4-5 yaş grubu çocukla inatlaşan ebeveyn


gerizekalıdır! sonucunda ağlayacağı bir yolculuğa çıkmış kişidir bu. çocuk yetiştirme kitapları okumadığı, başında bir büyüğünün olmadığı nasıl da bellidir. 4-5 yaş bir çocuğun afedersiniz ama evladınız olsa ki öyle çekilmeyeceği bir yaş grubudur. o cırtlak sesiyle ne anlıyorsa her boka itiraz ettiği, ergenlik provaları yaptığı bir yaş grubudur.

siz ne derseniz hayır demeye programlanmış bir bünye düşünün, nasıl mı? bakın bir örnekle izah edeyim.

bebe-ben su istiyorum
baba-ne anlamadım? su mu dedin
bebe-hayıraaahh! su diyil işte

lan afedersin manyak az önce sen su istemedin mi? ben sorunca neden fikir değiştirip çemkiriyorsun? işin kötü yanı bunu ona söyleyince anlamıyor oluşu. üstelik sizi darp etmeye de başlayabiliyor. çile bülbülüm çile şarkısı 4 yaşında çocuğu olan bir baba tarafından bestelenmiş olabilir. eğer sizin de sinirleriniz yıpranmışsa, iş yorgunluğu üzerinize çökmüşse bir hata edip "hayır benim dediğim olacak" diyorsunuz ki sıçtığınızın resmidir. o bebe sizi ağlatana kadar bırakmaz peşinizi, hatanızdan çabuk dönün ve tamam deyip orta yol arayım ama lütfen arayın. inatlaşmak mı tövbe!

bebe-uykum geldi benim
baba-yatalım hadi
bebe-hayıroahhh
baba-ama uykum geldi dedin
bebe-yatmadan uyucam ben

allah bildiği gibi yapsın seni. uyu da çabucak büyü emi. bir de "aa 4 yaşında mı tam sevilecek yaşları" diyen tipler yok mu suratlarına doğru hayırraaaohhh diye bağırasım geliyor. neyi seviyorsun ya neyi?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder