28 Ağu 2010

Serdar Ortaç'ın her bestesinde bir süre görünmesi


rahmetli osman seden bunu filmlerinde yapardı. çektiği filmlerin bir sahnesinde arzı endam eder, ufak bir replik söyler geldiği gibi giderdi. şimdi tam hatırlayamıyorum ama bunu yapan yabancı yönetmenler de mevcuttu. galiba alfred hitchcock da yapıyordu buna benzer bir şeyler emin olamadım. ancak son 1 yıldır dikkat ediyorum serdar ortaç bunu hep yapıyor. yani başkalarına vermiş olduğu bestelerinin kliplerinde genellikle son dörtlükte veya nakarat kısmında ortaya çıkıyor kah şarkıya eşilk ediyor kah sadece o iç ısıtan gülümsemesini koyverip gidiyor.

sanırım serdar'dan beste almak paket program gibi bir şey. yani beste ile birlikte klipte 10 saniyelik serdar görünmesi ucuza geliyor olabilir. mesela beste 20 bin dolar, beste almadan serdar'ı kilpte göstermek 12 bin dolar, eder 32 bin dolar. ama diyelim siz serdarlı paket program alırsanız beste + 15 saniyelik görünüm 25 bin dolar. direkt 7 bin dolar cepte onunla da rahat rahat klibi aradan çıkarırsın.

serdar efsane olma yolunda ilerliyor bence. 2050li yıllarda "verdiği bestelerin kliplerinde kısa bir süre görünen besteci" diye anılması son derece olası. belki gelecek nesiller onun yolundan ilerleyecek ve "besteyi serdarlayalım" falan diyecekler, yani bestecinin klipte görünmesi olayına serdarlamak diyecekler ki bence tarihe geçmek için acayip bir yöntem. sanırım bu akım bengü'nün klibi ile başladı, suat aydoğan falan derken geçenlerde kendisini bir ablanın klibinde gördüm sadece gülümseyip duruyordu. o an anladım ki tarihe tanıklık ediyorum.

ileride oğluma "ben bu işin nasıl başladığını biliyorum" diyebileceğim bir hikayem var artık. oğlum bana "baba serdarlamak ne demek?" dediğinde, "iyi dinle evlat..." diye başlayan güzel bir hikaye anlatabileceğim. saolasın serdar, saolasın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder