31 Ağu 2010

Biliyorum...

benim ne hale geldiğim ortada, tükenmiş, bitkin, yorgun, amaçsız biriyim ben artık. bunu hiç gizlemedim, utanmadım bu hallerimden hiç. senden sonra böyle oldum, evet, senin gidişin yaktı alevi ve gittin gideli sönmedi o alev hiç, hatta büyüdükçe büyüdü. şimdi bana derbeder deseler, meczup deseler, evsiz, barksız, yurtsuz deseler hiç gocunmam çünkü öyleyim. sana yazıp da yollamadığım yüzlerce mektupta hep bu hallerimi anlattım, ancak okuyup da bana acırsın diye hiçbirini yollamadım. ne kadar acınacak halde olsam da acınmasını istemiyorum bana, hele senin hiç…

ama biliyorum ki sende benden pek farklı değilsin. senin mutsuzluğun dışına yansımıyor hepsi bu. içinde kurduğun düşler, hayaller, dünyalar bir bir yıkılırken sen ayakta durmaya çalışıyorsun biliyorum. gece olduğunda, odanda bir başına ağlamıyor musun sanki? hiç mi gelmiyorum ben aklına? hiç mi balkona çıkınca sokak lambasının altındaki adamlardan irice olanın ben sanmıyorsun? hiç mi bana mektuplar yazıp yollamıyorsun? hepsini yapıyorsun biliyorum. sadece sen bunları gizlemekte benden daha iyisin diye neden bu ayrılığın bütün acısını ben çekiyorum? neden senin kederini de ben yükleniyorum? biliyorum belki böyle olsun istemiyorsun ama neden ben her gün iki kişilik yok oluyorum. neden acını sahiplenip, üzüntünü yaşamıyorsun?

ama biliyorum ki yaşıyorsun aslında. kimselere söylemeden, hissettirmeden, çaktırmadan, gizli gizli yaşıyorsun. göz altındaki torbalar, dudaklarının kenarındaki çizgiler, ellerindeki titremeler hep bu yüzden. kimse senin benim için üzüldüğünü düşünmediği için şanslısın, oysa benim nefes almam bile sana bağlanır oldu. yere düşüp dizimi kanatmam, gazete okurken parmağımda oluşan kağıt kesiği, bağ ağrılarım hep senin yüzünden, öyle biliyorlar. ben seni de taşıyorum sırtımda bütün hüznünle ve kederinle. olsun üzülüyor olduktan sonra ne kadar olduğuna kafa yoracak değilim.

ama biliyorum ki…bilmiyorum aslında, öyle olduğunu düşünmek hoşuma gidiyor. benim için üzüldüğünü bilmek, benim üzüntümün birazını alıyor. kalanı da yetiyor zaten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder