21 Ara 2009

bir kitap okudum....

ve her zaman olduğu gibi sonunda yine mal gibi kaldım. evet tıpkı selçuk erdem'in bir kütüphane dolusu kitabı okuduktan sonra ufka dalıp, "hiç bi bok anlamadım" diyen ineği gibi mal gibi kalakaldım. her defasında olur mu bu? ama her defasında?

bir kitabı da hak ettiği süre içerisinde bitireyim diyorum, bir kitabı da başında geçen bir karakterin kim olduğunu unutmadan bitireyim diyorum olmuyor. 200 sayfalık kitabı 20 günde bitirmek sağlıklı değil. ha bazısı aynı anda 6 kitap okuyor onlar için normal oluyor. adam yatakta bir kitap, yolda bir kitap, salonda bir kitap, helada başk bir kitap okuyor, sorsan hepsinin kahramanlarını ayrı ayrı sayıyor ama ben? 12. sayfasında bıraktığım bir kitaba 6 defa yeniden başlıyor sonunda "kitabın dili ağır", "yazar imgelemci çıktı!", "düşündüğüm şeyleri bulamadım" gibisinden türlü türlü bok atmalarla işin içinden sıyrılmayı seçiyorum.

resmen kitapları neden okuyamadığım için bahane bulmak amacıyla kitap eleştirileri okuya okuya eleştirmen oldum. elit bir kafede hiç okumadığım bir kitabı, benim diyen bir eleştirmenle 2 saat boyunca tartışabiliyorum. karakter analizlerime, gizli mesajlara, göndermelere olan hakimiyetim büyülüyor eleştirmenleri. fular takmaya bile başladım.

ama içim rahat değil, bir kitap okudum ve hayatım değişti diyenlere imrenerek bakıyorum. ben bir sürü kitap okuyamadım ama benim de hayatım değişti, nasıl olacak bu işler?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder