20 Eyl 2009

İKEA KATALOGUNUN YARATTIĞI ETKİ

Hepiniz izlemişsinizdir IKEA'nın son katalog (!) reklamını. Katalog reklamı diyorum çünkü reklamda tanıtılan, öne çıkarılan ürün resmen IKEA katalogu. Bilmiyorum, belki daha fazla versiyonu vardır ama ben beyaz atlı prens ve çikolata şelalesi olan versiyonlarını izledim.

Mantık gayet basit, elemanlar güya IKEA katalogunun yarattığı etkiyi ölçmek için bir evin kapısına IKEA katalogu ve bir adet çikolata şelalesi koyuyorlar ama şelale ben diyim bir buçuk siz deyin iki metre boyunda canavar bir şey. Neyse bunları koyup ardından kapıyı çalıyorlar kapı açılıyor tipsiz bir ablamız açıyor kapıyı ve hemen şelaleyi görüyor ki görmemesi imkansız, ardından gözleri büyüyor, yerinde zıplıyor, tav oluyor tam delirecekken paspasın üzerindeki IKEA katalogunu görüyor ve hemen yerden alıp eve giriyor, kapıyı da arkasından kapıyor.

Ne kadar inandırıcı? tüketici bu kadar keriz mi? bu kadar saf, bu kadar mal mı? tamam esprili bir yaklaşım denemişsiniz ama hiç olmuş mu allasen? bence kız IKEA katalogunu hiç siklemeyip çikolata şelalesinin içine dalsaydı ve sonunda siz "evet o kadar da değil!" gibisinden bir slogan patlatsaydınız emin olun bundan 100 kat daha etkili olurdu. O kadar düz, sıradan ve iğreti bir reklam ki anlatamam. Bunun beyaz atlı prens versiyonu daha da iğrenç. Güya yine hanım kızımız prensi değil IKEA katalogunu tercih ediyor, lan mümkün mü bu? kız zaten evde kalmaması mucizelere kalmış bir kız, IKEA katalogunu alıp kıçına mı sokacak? kim inanır buna? reklamın temel unsuru inandırıcı olması değil midir? hani reklam şirketi yapıyor bu reklamlar anlamıyorum ki?

Bu reklamlarda kadın kullanılması neden feminist organizasyonları harekete geçirmiyor? bu alenen kadın zekasına bir hakarettir. Kadın dediğin IKEA katalogunu arka cebine sokup çikolata şelalesine evde yer bulur ya da katalogu prense tutturup ikisini de eve alır ne yani illaki birini bırakmak zorunda mı? yoo reklamda hiç de öyle bir şey denmiyor?

Bu reklamı komik bulan, inanan, yaratıcı bulan, seven bir Türk evladı çıksın Taksim meydanında kıçını sebil etmeyen Barış adam değildir.

Neymiş IKEA katalogu çikolata şelalesinden daha ilgi çekiciymiş...Evde çok sövüyorum da yazınca kötü durduğu için bir şey demiyorum. Bu reklam derhal yayından kaldırılsın, IKEA müşteri kaybetmesin. Ben gittim misal...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder