13 Mar 2009

YAKLAŞIMLAR


Mahalle bakkalı Adnan abi:

-adnan abi bir paket makarna versene
-al koçum ordan
-senin önünde abi makarnalar!
-önümden al gel ehokoko

Adnan abi, mahallemizin bakkalı. Ayıp olur, çoluk çocuk okuyor incinir diye en edepli diyalogundan bir örneği kırpıp yazdım buraya. Tedirgin edici, suratında sürekli, seni taciz edeceğim az sonra, ama sen de memnun kalacaksın bundan edası var. Yarısı dökülmüş bembeyaz saçları, sigara dumanını burnundan üflemekten sararmış bıyıkları ve tabakalaşmış tırnakları var. Akşama kadar bakkalın önünde oturup, gelen geçeni kesme üzerine programlı bir insan. Artık gelmiyor ya ara sıra müşteri geldi mi “barış bak bakalım ne istiyor şu” demekten imtina etmiyor. Pis bir insan kendisi, bakkalı devir alalı 1 yıl olmadı kuruttu bütün müşterileri, geleni de kovalıyor. Artık kendisini tanıyamaz oldum. Yaş olmuş 40 hala bekâr, bana karı bul diyor evlenecekmiş, yahu diyorum ben 30 yaşında bir adamım nereden bulayım sana bayan diyorum; bayan istemez karı yeter diyor. Şimdi es kaza buna bir yakınımı tanıştırsam... Yok be ne tanıştıracağım Allahın komançisine.


Yaklaşım tedirgin edici, ihtiyatlı, ürkekçesine.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder